Vijesti 2023. godina

LJETOVANJE DJECE NA OTOKU OLIBU

Treće ljetovanje djece na otoku Olibu u organizaciji Zaklade „Marije De Mattias“ i obitelji Šimunić ostvarilo se i ove godine od 25. lipnja do 4. srpnja 2023. Djeca su iz obitelji slabijeg socijalnog statusa, iz Bosne i Hercegovine: Banja Luka, Bihać i Glamoč, te iz Hrvatske, Ivanec kod Varaždina. Ove godine u skupini su bila djeca islamske i pravoslavne vjeroispovijesti. Razlike u vjeri i nacionalnosti nikome nisu smetale. Bogatstvo različitosti uči nas toleranciji, poštivanju drugog i drugačijeg. Svima je zajedničko da je Bog jedan i da Bog voli sve ljude. Ove dane sretnog djetinjstva dugo će pamtiti. Bili su svi kao jedna velika obitelj. Mnogi su se prvi put vozili brodom, prvi put bili na moru, prvi put proplivali…

Za program kao i za sve potrebno djeci brinule su vjeroučiteljice Blaženka Ivekić iz Banje Luke i s. Simplicija Šimić iz Glamoča te postulantica Klanjateljica Krvi Kristove Mirjana Solomun. Jedna skupina djece bila je smještena u duhovno-pastoralnom centru „Sanguis Christi“, a jedna u kući g. Euzebija Šimunića. U restoranu g. Euzebija imali su sva tri obroka. Pazilo se na one s vegetarijanskom prehranom te prilagođenom hranom za dijete islamske vjeroispovijesti.

Osim kupanja, bogati i različiti programi međusobno su ih povezali, pomogli im razviti različite vještine i stvarati atmosferu zajedništva i radosti. Na samom početku upoznali su se u parovima a zatim predstavili jedno drugog cijeloj skupini. Sljedeće dvije radionice s crtanjem simbola ili grba koji ih ponajviše može predstaviti doprinijele su zbližavanju i stvaranju prijateljskih odnosa. Slijedile su radionice izražavanja s pantomimom, natjecateljski biblijski kviz, dramski prikaz biblijskih likova, radionica engleskog jezika i druge zanimljivosti, uvijek u interakciji. Noćno kupanje im je posebno bilo zanimljivo, a neizostavne su bile sportske igre: nogomet, odbojka, košarka… kao i mnoštvo društvenih igara, na moru i u smještaju.

Poseban doživljaj je bio vađenje i skupljanje krumpira u vrtu g. Euzebija. Bila je to ujedno i mala pomoć i zahvalnost obitelji Šimunić za svu ljubav, gostoprimstvo te ukusne i bogate obroke. Tijekom boravka svi su se trudili dati svoj doprinos malim činima pažnje i pomaganja, pripremu stola, red i čistoća nakon radionica i sl.

Večernja šetnja uz more mnogima je ostavila nezaboravan utisak. Napuhivali su i spuštali u more balone na koje su napisali poruke koje bi željeli poslati u svijet. Od 18 ispisanih balona sutradan su se vratila tri balona na plažu odakle su bili i spušteni u more. Zanimljivo je da su, nekom slučajnošću, dva balona bila povezana jednom grančicom. Na njima je bilo ispisano MIR i LJUBAV! Velika poruka za sve nas, napose za ove mlade promicatelje i graditelje mira i ljubavi.

Dojmovi koje su napisali pri kraju boravka i oproštaj sa suzama svjedoče o njihovu oduševljenju, ljepoti zajedništva koje su živjeli i koje će biti usvojena lekcija za tkanje dobrih vršnjačkih i svih drugih međuljudskih odnosa.

Vjeroučiteljica Blaženka napisala je pjesmu zahvale svim dobrim ljudima koji su im omogućili živjeti ove lijepe dane. Pjesmu na melodiju „Ima jedna duga cesta“, uz pratnju harmonike u rukama Andreja Čavraga, otpjevali su gromkim glasom i velikom radošću:

Ima jedno toplo sunce,
toplo sunce olipsko,
ono nas je sve u Olib
na plavo more dovelo

Mi smo mali veseljaci,
dolazimo sa svih strana,
iz Ivanca i Bihaća,
Banjaluke, Glamoča.

Da na svijetu dobra ima,
da se ljudi vole, ljube
svjedoče nam dobri ljudi
koji su nas primili.

Zato sada i mi vama
pjesmu ovu pjevamo
hvala, hvala vam na svemu
od sveg srca kličemo.

Za provedbu ovog projekta zahvalnost dugujemo Zakladi „Marija De Mattias“ i g. Euzebiju Šimuniću s obitelji; Petru Petroviću iz Beograda koji je prošle godine ostavio g. Euzebiju prilog za provedbu ovog projekta; mons. Miljenku Aničiću direktoru Caritasa biskupije Banja Luka za kombi kojim su putovali djeca iz Banje Luke i Bihaća; g. Peri Bariću koji je vozio do Zadra; mons. Ivici Božinoviću; s. Zdravki Leutar Regionalnoj poglavarici za osvježenje uz sladoled; s Loreti Stipić; vlč. Zoranu Gložiniću župniku župe Uskrsnuća Isusova u Kućan Marofu; Klanjateljicama Krvi Kristove u Olibu, napose s. Rozariji oko pomoći prijevoza stvari pri dolasku na otok Olib te sam smještaj u pastoralno-duhovnom centru „Sanguis Christi“; s. Ivani Husnjak i postulantici Terezi Marelić u pripremi soba i kreveta.

Zahvaljujemo i našim vjernim donatorima kroz sve tri godine ljetovanja: Miatrade d.o.o. Miatours turistička agencija donirala je karte za katamaran u oba smjera za svu djecu i pratnju, zadruga „Olib“ donirala je voća i čokolade za sve, trgovina „Mara“ na polasku svima je dala sokove i grickalice, a naše brižne Senči i Dolores napravile su svima sendviče za puta.

Krug s donatorima ima dugački niz dobročinitelja koji su pomogli prijevoz djece, sve što je potrebno za provedbu radionica, kao i druge dječje potrepštine, ponekad za voće, sladoled i slatkiše a to su: SGD HERCEG BOSANSKE ŠUME na čelu s direktorom g. Mariom Mašićem; Mesna industrija na čelu g. Antom Šiševićem; g. Giorgio Cristofolini; „Pavić“ d.o.o. Livno; „Ivanović“ d.o.o. Livno; Udruga „Naša djeca“ Glamoč za iznajmljivanje kombija; župnik župe Glamoč don Boris Ljevak; fra Ćiro Lovrić; s. Martina Katović koja nas je vozila do Zadra; g. Ivo Milošević i s. Aneta Anđelić koji su došli u Zadar za povratak kući.

Svima velika hvala, dug život i dobro zdravlje.

s. Simplicija Šimić

Nekoliko dječjih dojmova:

Drago mi je što sam bio pozvan na ovo ljetovanje koje je ujedno i duhovna obnova. Znam da mnoga djeca nisu u prilici da uopće pogledaju more, a kamoli da odu ljetovati. Želio bih se zahvaliti gospodinu Euzebiju, Senči, Klaudiji, Klaudiju, Dolores i Dorianu i svima koji su nam spremali hranu, sokove, trudili se i davali svoje srce da nam bude dobro i ugodno. U ovih 8 dana naučio sam moliti krunicu kao i časoslov. Vožnja brodom je bila vrlo uzbudljiva, jer mi je to bilo prvi put. Društvo koje sam upoznao nikad neću zaboraviti. Prijateljstvo i potpora koju smo sagradili nema granica. Ovo je bilo najdražih deset dana u mom životu i sve koji su bili oko mene mnogo volim i poštujem. Nedostajat ćete mi puno, jer sam vas sve zgotivio, odavde do neba. Bilo mi je sjajno i volio bih da i drugi dožive ovo što sam ja doživio. Hvala Bogu koji nas je ujedinio i sjedinio u jednu veliku obitelj.

Andrej Čavrag

Ovog ljeta sam pozvana na otok Olib. Prvo sam se dvoumila, ali sam ipak otišla. Prva dva dana mi je bilo neobično, ali su zabavne radionice pomogle u slaganju i upoznavanju svih nas. Sada kada se bliži kraj mogu reći da sam jako sretna i zahvalna što sam imala priliku doći, jer su svi ljubazni, dragi i svi su me primili sa srcem. Želim preporučiti svima koji još nisu bili da spakiraju kofere i da dođu, jer je ovdje predivno i prelijepo, a pogotovo druženje, smijanje do suza, zabavljanje, jutarnje i večernje molitve, kupanje i najvažnije zajedništvo. Bilo mi je prelijepo jer sam upoznala društvo najbolje dosad i želim se zahvaliti svima koji su nam ovo omogućili i uložili trud u ovo, veliko vam HVALA. A najveća hvala ide Bogu koji me pozvao ovdje i dao ovu prekrasnu priliku i prekrasne ljude.

Franka Roginek

Olib je lijep otok. Hrana je bila predobra, hvala onima koji su nam to darivali. Bilo je baš zabavno. Sretna sam što sam upoznala nove prijatelje. Radionice su bile jako zanimljive, a najzanimljivije mi je bilo puštanje balona u more s porukama koje želimo da otplove u svijet.

Lejla Sultanović

Putovanje brodom je bilo izvrsno. Radionice su bile zabavne i poučne. Najbolja radionica mi je bila radionica upoznavanja i radionica biblijskog kviza. Sve u svemu, ljetovanje na Olibu mi je najbolje iskustvo života. Zahvaljujem obitelji Šimunić na ljubaznosti i gostoprimstvu.

Vladimir Pranić

Put do Oliba je bio zanimljiv i veseo. Kada smo stigli na Olib osjećala sam se predivno. Bilo je zanimljivo voziti se bagijem. Novi prijatelji su jako dragi. Odmah smo se složili kao da se znamo čitav život. Moji prijatelji i ja uživamo u zajedničkom druženju, kupanju i predivnoj hrani. Svako jutro započinjemo molitvom. Navečer smo imali noćno kupanje ili košarku i neke druge igre. Radionice su zanimljive. Zahvalna sam Bogu na ovom svemu.

Kristina Pilić

Ove godine ljetovala sam 8 dana s najjačim ljudima. Boravili smo na Olibu, prelijepom otoku koji oduzima dah. U početku bila sam jako skeptična, bilo mi je pomalo mrsko biti ovdje. Ubrzo sam polako sve upoznavala pa su mi u ovih par dana postajali sve draži. Imaju posebno mjesto u mom srcu i oni i otok. Molitve su bile jako umirujuće i osvježavajuće. Dani su tako počinjali i završavali. Hrana je bila odlična. Mnogo cijenim što se spremala i vegetarijanska hrana za mene i brata. Mnogo se od srca zahvaljujem, Bogu iznad svega, na ovom predivnom iskustvu. Nadam se najiskrenije da nakon povratka ova prijateljstva neće biti zaboravljena. Ovaj otok i ovi ljudi imat će zauvijek posebno mjesto u mom srcu.

Milkica Šimić

Časna nam je rekla da idemo na Olib. Svi smo se obradovali i bili sretni. Primili su nas dobri ljudi i ugostili. Drugog dana mi je bilo lijepo upoznavanje. Ja sam izvukla Franku upoznale smo se i ona je super. Treći dan je bilo noćno kupanje. Baš nam je bilo dobro. Potpisivali smo se na majice i ispuštali balone u more s porukama. Zahvaljujem časnoj i svima koji su nam omogućili ove lijepe i sretne dane, a posebno hvala obitelji Šimunić.

Nada Križanac

Olib je jedno prekrasno mjesto u kojem žive predobri ljudi koji su nas primili i svaki dan lijepo i dobro hranili. Najviše sam se obradovala našoj „Šefici“ Dolores. Svakog dana smo se sve više zbližavali i sprijateljili. Zahvaljujem se svima na lijepom druženju, a posebno našim dobročiniteljima.